W związku z wprowadzeniem z dniem 1.10.2011 r. uchwałą nr 68/VIII/2011 Krajowej Rady Radców Prawnych nowego wzoru legitymacji radcowskiej informujemy, że zostaje też zmieniona procedura wydawania legitymacji.
Nowe legitymacje będzie można zamawiać poprzez Extranet.
Po wejściu na swoje konto w Extranecie należy najpierw zamieścić zdjęcie (jeśli nie było wcześniej zamieszczone) - patrz: zakładka „Dane zgłoszeniowe”.
Po otrzymaniu informacji, że zdjęcie zostało zaakceptowane należy w zakładce „Legitymacje” wybrać jeden z dwóch rodzajów legitymacji, po czym kliknąć przycisk „wyślij wniosek o wydanie legitymacji”.
Obecnie obowiązują dwa rodzaje legitymacji, w postaci plastikowej karty:
- LEGITYMACJA STANDARDOWA tj.z mikroprocesorem bezstykowym – w pamięci mikroprocesora zapisane zostaną dane posiadacza legitymacji umożliwiające bezpośrednie wykorzystanie legitymacji w systemach identyfikacji i weryfikacji uprawnień, a także weryfikacji obecności na szkoleniach oraz automatycznego naliczania punktów. Koszt legitymacji tzw. standard wynosi 32 zł
- LEGITYMACJA ZAAWANSOWANA tj. z mikroprocesorem bezstykowym i stykowym – umożliwiająca dodatkowo wyposażenie legitymacji w podpis elektroniczny. Koszt legitymacji tzw. z chipem stykowym wynosi 80 zł - UWAGA!!! LEGITYMACJA CZASOWO NIEDOSTĘPNA!!! DO ODWOŁANIA!!!
Informujemy Użytkowników legitymacji, że od dnia 1 lipca 2018 r. nie będzie możliwe instalowanie certyfikatów podpisu kwalifikowanego i certyfikatu niekwalifikowanego na mikroprocesorze stykowym. Osoby, które nie zdążyły zainstalować podpisów do końca czerwca 2018 r. prosimy o przeczytanie informacji Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych zamieszczonej w załączniku.
Zamówienia legitymacji można też dokonać drogą tradycyjną, przesyłając do Działu Ewidencji radców prawnych 1 zdjęcie formatu dowodowego wraz z informacją, jaki rodzaj legitymacji zamawiamy. Przewidywany okres oczekiwania na legitymację - ok. 4 tygodni. Po odbiór legitymacji należy zgłaszać się z dowodem wpłaty kwoty, wynikającej z dokonanego wyboru. Wpłaty można dokonać w kasie Izby lub na rachunek bankowy OIRP Toruń.
Informujemy równocześnie, że wydane do końca września 2011 r. plastikowe legitymacje „starego” wzoru zachowują ważność do końca 5-letniego okresu ich ważności, określonego datą na rewersie legitymacji.
UWAGA!: Dokładny algorytm zamawiania legitymacji radcy prawnego przez Extranet jest zamieszczony jako załącznik.