
Informujemy, że osoby, które uzyskały pozytywny wynik z egzaminu wstępnego na aplikację radcowską i zamierzają w 2023 roku rozpocząć aplikację powinny złożyć wniosek o wpis na listę aplikantów radcowskich w siedzibie Izby do dnia 14 października 2022 r.
Zgodnie z ustępem 2 art. 33 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych osoba, która uzyskała pozytywny wynik z egzaminu wstępnego na aplikację radcowską oraz spełnia następujące warunki:
- ukończyła wyższe studia prawnicze w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskał tytuł magistra lub zagraniczne studia prawnicze uznane w Rzeczypospolitej Polskiej
- korzysta w pełni z praw publicznych;
- ma pełną zdolność do czynności prawnych;
- jest nieskazitelnego charakteru i swym dotychczasowym zachowaniem daje rękojmię prawidłowego wykonywania zawodu radcy prawnego
może złożyć wniosek o wpis na listę aplikantów radcowskich. Wniosek taki może być złożony w ciągu dwóch lat od dnia doręczenia uchwały o wyniku egzaminu wstępnego.
Do wniosku należy dołączyć:
- informację o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego opatrzoną datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku (podstawa prawna: art. 24 ust. 2a pkt 1 w zw. z art. 33 ust. 5 ustawy o radcach prawnych);
- oświadczenie o korzystaniu w pełni z praw publicznych oraz posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych (podstawa prawna: art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 w zw. z art. 33 ust. 2 ustawy o radcach prawnych);
- oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczyło i nie toczy się żadne postępowanie karne i/lub dyscyplinarne (zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 5 w zw. z art. 33 ust. 2 ustawy o radcach prawnych)
- dowód uiszczenia opłaty wpisowej w wysokości 301,00 zł (podstawa prawna: Uchwała Nr 144/VII/2010 KRRP z dnia 17 września 2010 r. w sprawie wysokości opłat związanych z wpisem na listę radców prawnych, listę aplikantów radcowskich i listę prawników zagranicznych). Opłatę wpisową należy wnieść na rachunek bankowy OIRP w Toruniu, nr 58 1160 2202 0000 0000 5530 4407 lub w kasie Izby;
- Podpisaną informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych (w załączeniu)
Osoby, które do zgłoszenia o przystąpieniu do egzaminu wstępnego na aplikację dołączyły zaświadczenie o zdaniu egzaminu magisterskiego albo kserokopię dyplomu, obowiązane są wraz z wnioskiem o wpis na listę aplikantów dostarczyć:
1) oryginał dyplomu potwierdzającego ukończenie wyższych studiów prawniczych w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu magistra lub zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej, albo
2) urzędowy odpis tego dyplomu, albo
3) poświadczoną notarialnie kopię oryginału lub urzędowego odpisu tego dyplomu.